15 listopada 2018

Kartka w formie gwiazdki plus tutorial

Witajcie,
bardzo spodobały mi się karteczki gwiazdki, więc przygotowałam kolejne,
a na prośby niektórych z Was przedstawiam kursik na taką gwiazdkę.

Najpierw karteczka ;


W środku wnętrze jasne, by można wpisać życzenia według własnych zamierzeń;


Tył także oklejony by gwiazdka prezentowała się dobrze;


Drugą karteczkę przygotowałam wraz z tutorialem;


No to zaczynamy;

do przygotowania kartki-gwiazdki potrzebujemy:
 karton o wymiarach 30 cm x 30 cm, linijkę, ołówek, nożyczki, 
klej lub taśmę dwustronną (co kto woli) i według uznania ozdobniki.

Zaczynamy od przygotowania bazy kartki;


Na górnej krawędzi kartonu zaznaczamy środek i rysujemy krótką linię prostopadłą do tego środka.


Następnie przykładamy linijkę w lewym dolnym rogu naszego kartonowego kwadratu
i próbujemy połączyć go z linią narysowaną poprzednio, tak by powstał nam odcinek 30 cm.


Taką samą czynność wykonujemy przykładając linijkę w prawym dolnym rogu.
I w taki sposób powstaje nam trójkąt równoboczny. 


Trójkąt równoboczny możemy także uzyskać używając cyrkla. 
Odmierzamy wtedy cyrklem odcinek 30 cm, 
nóżkę cyrkla wbijamy w dolnym lewym rogu i zataczamy łuk u góry kartonu, 
z kolei wbijamy cyrkiel w prawy dolny róg i zataczamy łuk.
Miejsce przecięcia się obu łuków jest wierzchołkiem potrzebnego trójkąta równobocznego.
Niestety nie wszystkie cyrkle mają tak dużą rozwartość, dlatego proponuję Wam swoje rozwiązanie.

Przy pomocy nożyczek wycinamy trójkąt.
(Scraperki z pewnością użyją sprzętu wyższej klasy niż nożyczki. 😉)


Kolejny krok to podzielenie boków trójkąta na połowy i połączenie tych punktów ze sobą.



Następnie odmierzamy po 5 cm od każdego wierzchołka zaznaczonego w środku kartonu trójkąta 
w obie strony i łączymy  punkty ze sobą, tak by powstały linie równoległe do boków trójkąta;



Dalszy etap to składanie karteczki. 
Ja pomagałam sobie linijką; przykładając linijkę do boków trójkąta zaginałam karton do środka.



W przedstawiony sposób zagięłam trzy boki do wewnątrz. 
Przy składaniu trzeba pamiętać o dokładności, aby nasza karteczka na końcu wyglądała estetycznie.


Dalej zaginamy naszą bazę karteczkową na zewnątrz po liniach zaznaczonych nad bokami trójkąta;


Teraz dokładnie przy pomocy gumki do mazania pozbywamy się zaznaczonych linii i cyferek, 
by nie zepsuły nam efektu końcowego naszej karteczki.


I etap przedostatni-składanie gwiazdki;
uważam, że kolejne  zdjęcia oddają  wszystko lepiej niż mój opis.



Gwiazdkę zamykamy zgodnie z zasadą zamykania pudełka kartonowego.


Na koniec boki gwiazdki powtórnie mocno zaginamy, by nie otwierała się sama.


Tak powstała baza karteczki-gwiazdki, którą ozdabiamy według swoich zamierzeń.

Ja wycięłam do ozdobienia przodu gwiazdki trzy trójkąty równoboczne o bokach: 9,5 cm, 
trzy trapezy o podstawach: 14,5 cm i 9,8 cm
oraz trójkąt równoboczny o bokach 14,5 cm i trzy trójkąty równoboczne o bokach 9,5 cm, którymi ozdobiłam tył gwiazdki.
Wszystkie elementy lekko potuszowałam.
Elementy przykleiłam do bazy, dokleiłam kwiatuszki i listeczkowe esy-floresy.


Gwiazdka jak to gwiazdka na każdym tle wygląda inaczej.


Według mnie wszystko przedstawiłam dosyć jasno, ale w razie wątpliwości proszę o pytania,
zechcę doprecyzować co i jak.

Pozdrawiam bardzo serdecznie, 
żegnam się i walczę z papierem nadal szykując nowe propozycje karteczkowe:))

Witam nową Obserwatorkę, której nie potrafię rozpoznać i zlokalizować w blogosferze:))


17 komentarzy:

  1. Piękna kartka i dziękuję za super instrukcję

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nigdy nie byłam dobra w te klocki...zgubiłam się przy jednym z początkowych opisów. Pozostaje mi tylko podziwiać:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Alinko zainspirowalas mnie😊bo ja jeszcze nic swiatecznego nir przygotowalam a mama mnie prosił o karteczki w jakis niecodziennych ksztaltach. W niedziele sprobuje sie z gwiazdka😊
    Sciskam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak dla mnie - kurs bardzo przejrzysty i zrozumiały :) Fajna taka gwiazdeczka, nie widziałam takich wcześniej :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jasno i prosto, nic tylko brać się za składanie gwiazdek :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Alinko już pisałam Tobie, że te gwiazdki skradły moje serce i podtrzymuje to :)) Są tak oryginalne, a przy tym eleganckie że dech zapierają! Kursik opracowałaś świetnie. Nawet nie wydaje się tak bardzo trudna do wykonania. Moc uścisków!

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudne karteczki i bardzo fajny kursik Alinko. Ja jednak chyba też pozostanę przy podziwianiu i pozostawię te cuda dla takich mistrzyń jak TY :) Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniale przygotowany kursik a karteczki są bardzo efektowne!
    Miłego weekendu Alinko :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne karteczki i świetny, zrozumiały kurs! Dziękuję:)
    Alinko, ile centymetrów ma taka gwiazdka, tzn. w jakiej kopercie się zmieści?
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kartka według mojej linijki ma 17,5 cm x 15 cm, czyli w małej kopercie niestety się nie zmieści. Spróbuję bazę kartki zmniejszyć z 30 cm do 24 cm i zobaczę co mi wyjdzie:))

      Usuń
    2. Dziękuję Alinko za odpowiedź:) Największą kopertę robiłam w wymiarze 17x17, więc jak Tobie nie uda się zmniejszyć to może spróbuję dostosować kopertę;)
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  10. O dzieki Alinko za kursik, na pewno skorzystam i sie pochwale :) pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  11. Już kiedyś ją widziałam u Ewy i postanowiłam że kiedyś taką zrobię i na postanowieniach póki co się skończyło :) Twoja Alinko jest świetna, bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Alinko bardzo dziękuję za ten kurs jest bardzo przejrzysty a gwiazdki są prześliczne.

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny kurs - bardzo dziękuję:) Piękne karteczki :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale pomysł na kartkę!! jakie piękne są, można się poinsirować? gdy skorzystam z tutoriala to na pewno podlinkuje prace do Ciebie, jako autorki. Super sprawa i wcale nie takie trudne. PS. Twoje Mikołaje z ostatniego posta są czaderskie ;)
    Zapraszam na moje candy rocznicowe:
    http://marzka30.blogspot.com/2018/11/candy-candy-candy.html

    OdpowiedzUsuń