5 października 2019

Jesienna sukienka

Moja wena gdzieś dalej w polu... jesiennym polu.

Wobec tego robię porządki w szafach i przydasiach, reperuję ubrania,
 przeszywam stare na nowe.
Uszyłam pościel do przedszkola dla wnusi i przerobiłam sukienkę.
Nie nudzę się, ale czym tu się chwalić?
Wciąż u mnie bladoooo...

Ale zaglądając na bloga DIY wypatrzyłam inspirację dotyczącą starych ubrań,
więc pomyślałam, że pokażę pomysł przerobienia niechcianej wnusiowej sukienki na "nową".

23 września dzieci w przedszkolu miały przyjść w strojach jesiennych;
 czyli w kolorach brązowych i pomarańczowych-tak przeczytałam na ogłoszeniu.
I jak tu dziecko ma się ubrać skoro w szafie brak takich kolorów.
Myślałam, myślałam i takie mi przyszło rozwiązanie do głowy;
udekoruję taką trochę smutną sukienkę, która nie chciała być używana
 i problem może rozwiążę.

Wyjęłam filc w jesiennych kolorach;


wycięłam listki;


i naszyłam na bawełnianą dzianinową sukienkę.
Sukienka przed ozdabianiem wyglądała tak;


szara jak pogoda za oknem, z elementami morsów.
Taka według mnie bardziej chłopięca👦 , choć to przecież kwestia gustu.🤔

Po naszyciu filcowych listków stała się radośniejsza niczym przysłowiowa
 "złota polska jesień". 😊




I tak wybrnęłam z jesiennego stroju do przedszkola.
Cieszę się ze swojego pomysłu i z faktu,
 że ani mama, ani ja nie szukałyśmy ubrań jesiennych w sklepie,
tylko zastosowałyśmy taki prosty domowy recykling.

Lubię dziergać, szyć i tworzyć dla najbliższych.
To radość dla mnie i tych obdarowanych.

Czy podoba się Wam sukieneczka "według babci Alinki"?

Moją przerobioną sukieneczkę podrzucam na bloga DIY na dzianinowe inspiracje.


Pozdrawiam wszystkich odwiedzających bardzo serdecznie.😊
Dziękuję Wam za ciepłe przyjęcie mojego ortograficznego niezbędnika.
Jeśli ktoś poczuł się dotknięty moim wzburzeniem na błędy, to gorąco przepraszam.🤗
Chciałam by była to taka konstruktywna krytyka.

Miłego weekendowego odpoczynku życzę, 
do kolejnego napisania,
Alina



35 komentarzy:

  1. Sukienka "według Babci Alinki" jest prześliczna. Super sobie poradziłaś i sukienka dostała nowe życie i może być dalej noszona :-) Super pomysł i wykonanie :-) Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudna, jesienna sukienusia. Taka babcia to skarb. Pozdrawiam serdecznie Alinko.

    OdpowiedzUsuń
  3. I zakryłaś pięknie w ten sposób te morsy :-) Kolorowe listki wspaniale ożywiły szarości :-) Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale cudna sukieneczka. Pola musiała w niej wygląda prześlicznie, jak malutka królewna jesienna. Dobrze mieć babcię Alinkę.
    Ściskam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudnie jesienna sukienka! Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Babcie muszą być kreatywne, a Ty Alinko zdałaś ten egzamin na szóstkę! To nie sztuka iść do sklepu i coś kupić, sztuką jest pomyśleć. Wnusia na pewno szczęśliwa.
    Pozdrawiam Alinko:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kocham jesień A Twoją sukienkowa prezentuje się pięknie .Pozdrawiam serdecznie 😊

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniała złota jesień :) mojej córce pododbałaby się jednak bez listków ;)
    Alinko nie przepraszaj, nie masz za co. Każdy z nas miał jeżyk polski i pewnych podstaw można wymagać, zwłaszcza jak się chce dzielić z innymi swoimi przemyśleniami ;) Jesteś super babcią ALinko :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Alinko, sukienka nabrała iście jesiennego stylu! Wyszła wspaniale! Te listka pięknie kontrastują w szarością. Myślę, że wnusia będzie chciała w niej częściej chodzić niż tylko na przedszkolną imprezkę :)). Jak moi chłopcy chodzili do przedszkola też przerabiałam im tak ubrania :)). Buziaki kochana!

    OdpowiedzUsuń
  10. Od tego sa babcie, śliczniutka sukienka.

    OdpowiedzUsuń
  11. Pięknie sobie poradziłaś babciu Alinko, to urocza, jesienna sukieneczka. Wnusia napewno była zachwycona tą kreacją. Uściski :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo pomysłowy projekt, sukienka wygląda wspaniale.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo mi sie podoba sukieneczka wg Babci ALinki. Taka babcia to skarb !! Pomysł i wykonanie rewelacja. Dziękuję za udział w zabawie na blogu DIY.
    Pozdrawiam DT Anna

    OdpowiedzUsuń
  14. Super pomysł z sukienką:) Piękna jesień wyszła!
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  15. O rany, ale różnica. Alinko sukienka po przeróbce jest śliczna i prawdziwie jesienna :)

    OdpowiedzUsuń
  16. I super wyszło!:) ciemnoszare tło pięknie podkreśla jesienne kolory:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Powiem szczerze że teraz sukienka prezentuje się o niebo lepiej. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  18. O jaka świetna i pomysłowa :) Super!

    OdpowiedzUsuń
  19. Jak zwykle najprostsze pomysły są najlepsze, ale do wykonania trzeba było już dużo pracy włożyć. Świetny, oryginalny i kreatywny pomysł- jestem nim oczarowana. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  20. O i takie pomysły lubię:) Myślę ,że w takiej sukience każda dziewczynka wygląda jak Królowa jesieni. Super!

    OdpowiedzUsuń
  21. Brawo dziewczyny, mam i babcia, śliczna sukienka jesienna. Napracowałyście się ale wyszło rewelacyjnie. Pozdrowionka Alinko

    OdpowiedzUsuń
  22. Mówisz, że nie masz weny twórczej a tu taki pomysłowy strój stworzyłaś:) Bardzo spodobała mi się ta jesienna sukieneczka:) Jesteś super Babcią!

    OdpowiedzUsuń
  23. Wspaniałą sukienkę wyczarowałaś Alinko, pięknie oswoiłaś jesień a i wnusia wyglądała wyjątkowo.:) Pozdrawiam serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Fantastyczna ta sukienusia :) Sama chetnie bym taka ubrała :) powodzenia w wyzwaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  25. O proszę jak pomysłowo - sukienka świetna :-) Zaintrygowałaś mnie tą blogową ortografią, pędzę czytać, co o niej napisałaś.

    OdpowiedzUsuń
  26. świetny pomysł Alinko na jesienną sukienkę, ale się nawycinałaś!
    Ściskam mocno, trzymam kciuki za wyzwanie :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Alinko, super pomysł a wykonanie rewelacyjne. Czasem potrzeba na prawdę niewiele żeby wyszło wspaniale i Tobie się to udało. Szara sukienka nabrała pięknych kolorów a co najważniejsze ucieszyła zarówno Ciebie jak i wnusię. Brawo!
    Pozdrawiam cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ależ to wymyśliłaś...super.

    OdpowiedzUsuń
  29. Alinko, podziwiam Twoją pomysłowość. Sukienka z takimi listkami jest niezwykle pomysłowa i śliczna. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  30. Cudowna! No to się nazywa kreatywność, wielkie brawa Alinko. Dziękuje za udział w INSPIRACJACH DIY - dzianiny i stare ubrania. Pozdrawiam serdecznie - DT DIY Magdalena

    OdpowiedzUsuń
  31. Świetny pomysł.Od razu zrobiła się taka cieplejsza.Powodzenia w wyzwaniu .DT DIY Papierowa Margaretka

    OdpowiedzUsuń
  32. Bardzo efektownie wyszła sukieneczka. Dziękuję za udział w wyzwaniu na blogu DIY.

    OdpowiedzUsuń