23 października 2017

Jak ćwiczyć koncentrację?

Oto jest pytanie ... bo metod jest wiele.
Jako odpowiedź na zadane pytanie testowałam haft matematyczny. 

Wypatrzyłam kilka wzorów na pinterescie, zainspirowałam się, 
rozrysowałam po swojemu i powstały propozycje na ćwiczenie koncentracji.

Wraz z ochotnikami w wieku 10-12 lat sprawdziłam jak 
działa wyszywanie na kartonie, czyli haft matematyczny.

Takie są efekty wspólnej zabawy i wspólnego haftowania:








Wzory przygotowałam sobie sama; rysując na papierze kąty, łącząc je razem, 
czasami tworząc wielokąty.

Na początek przygody z haftem matematycznym nie zajmowałam się kołem i elipsą.
Dla mnie to kolejny etap ćwiczeń na koncentrację.

Przygotowany wzór kładłam na twardym kartonie, pod który podłożyłam cienką podkładkę pod myszkę komputerową i za pomocą ostrej części cyrkla przedziurkowałam wzór.
Mając taki podziurkowany karton, igłę z kolorową nitką i taśmę klejącą
przy odpowiedniej cierpliwości powstały ciekawe prace.

Haft matematyczny to technika znana od ponad wieku. 
Wymyślona została przez nauczycielkę, która chciała swoim uczniom pomóc zrozumieć geometrię.
Jak jej się to udało, tego nie wiem, ale technika pozostała do dziś.
Dzięki niej mogą powstawać ciekawe prace-obrazki, którymi można dekorować różne miejsca.
Techniką haftu matematycznego wyszywane są także kartki okolicznościowe.
Każdy zainteresowany znajdzie coś dla siebie.

Haft matematyczny moim zdaniem jest techniką prostą w opanowaniu,
rozwija koncentrację uwagi, ćwiczy cierpliwość, wytrwałość w osiągnięciu oczekiwanego efektu,
uczy wyczucia estetyki poprzez odpowiedni dobór kolorów nici do koloru kartonu
i staranność wykonania.

Wszystkim zainteresowanym szczerze polecam.

Przesyłam serdeczności i żegnam się do kolejnego napisania:))


23 komentarze:

  1. Niesamowity efekt! Bez cierpliwości ani rusz :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny efekt :) Też nie wiem jak można tu zrozumieć geometrię, ale na pewno można poznać nieobliczalność przestrzeni :)
    Pozdrawiam serdecznie Alinko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Próbowałam już haftu matematycznego, całkiem fana sprawa.
    Super są te wzorki, które tu pokazałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ładne ćwiczenia na koncentrację :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczne wzory i fajnie dobrane kolorki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Prześliczne hafty.Wzory i kolorystyka super.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne prace, ten sam wzór przy zmianie koloru kartonu i nici, daje zupełnie inny efekt. Jakiś czas temu miałam ochotę sprawdzić się w tej technice. Ale na chęci się skończyło. Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  8. Fakt ! Haft matematyczny daje mnóstwo możliwości , ja go bardzo lubię i z niecierpliwością oczekuje końcowego efektu :0
    Śliczna matematyka w Twoim wykonaniu , a geometrii to ja i tak nigdy nie rozumiałam .... jestem zdecydowanie humanistką :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem PEŁNA podziwu, Alinko!!!!! Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Powstały bardzo ładne i ciekawe obrazki! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Oniemiałam! Jakie to cudne! A jak idealnie wykoanane!!!Brawo!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Zachwycające obrazki!!! Taki haft to wspaniała sprawa:-)
    Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ciekawe prace powstały :) Haft matematyczny daje bardzo ładny efekt głębi :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Efekty są cudne :) i te dzieła wykonały dzieci w wieku 10 -12 lat, super :), świetna z Ciebie nauczycielka :)

    OdpowiedzUsuń
  15. BEAUTIFUL! SUPER! STUNNING creations, Alina! Kisses, my friend.

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetne prace. Nie próbowałam tej techniki a to bardzo ciekawe. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo ciekawe hafty. Jestem pod wrażeniem prac!
    Pozdrawiam.
    ...
    http//serwetki-quillinq.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń